Mijn blog over hoe ik ben begonnen met sporten.

zondag 12 januari 2014

Sylvestercross Soest (en clinics)

Op oudejaarsdag heb ik meegedaan met de Sylvestercross in Soest. In de weken voor de wedstrijd waren er op zondagochtend clinics. Ik heb de 1e en 4e clinic meegedaan.


In drie niveaugroepen werd er les gegeven. Ik deed mee in groep 2, een groep van zo'n 25 lopers. We kregen tips en trucs hoe in het zand te lopen en konden zo ook wennen aan de omgeving. De omgeving bestaat uit een grote duinvlakte met daaromheen heuvelachtig bos. Een hele mooie omgeving. Het was daar ook altijd druk met andere hardlopers, mountainbikers en wandelaars.


De clinics waren leuk om te doen. Het zand en de heuvels maakten het heel zwaar. De dagen erna had ik ook best wel spierpijn. In de laatste clinic werd ook het wedstrijdparcours verkent.


Op de wedstrijddag zelf liep ik de 4Km prestatieloop. Deze kwam voor mij ivm aanvangstijdstip het beste uit. Ik kwam net op tijd aan en moest daarom achteraan starten. Dit maakte echter niets uit omdat aan je startnummer ook een chip zat. Deze registreert je netto tijd. Doordat je achteraan begint heb je voor je wel veel richtpunten om naar te lopen. Het parcours bestond uit 2 ronden van elk 2Km. Door het zand lopen is heel zwaar. Elke keer als je afzet glij je een beetje weg. Lopen ging verder goed en ik kwam uiteindelijk als 41e overal binnen van de 156 met een tijd van 20:54.

 
Video Sylvestercross 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten