Mijn blog over hoe ik ben begonnen met sporten.

maandag 24 juni 2013

Almere City Run 2013

Vorig jaar was de Almere City Run mijn eerste hardloop evenement. Na bijna anderhalf jaar sporten diende zich op 2 juni mijn 2e ACR aan. Liep ik vorig jaar de 7 Km, nu wilde ik voor de 14 Km gaan. Zo ver had ik nog nooit gelopen. Dacht wel dat ik dit zou kunnen en wilde ook graag onder de 1:20 lopen (het gemiddelde van vorig jaar).



Sebastiaan geeft tips
Het weer was niet te warm en niet te koud. Er stond nog wel een aardig windje. Na wat goede tips van mijn coach Sebastiaan was ik klaar voor de start. Het parcours liep eerst een stukje door het winkelcentrum en zou daarna langs de vaart richting Almere-Hout gaan. Bij het nooit afgebouwde kasteel aan de A6 langslopen en dan langs het weerwater weer terug naar het centrum. Bedoeling was mijn eigen tempo lopen. Niet gek laten maken door de vele anderen en proberen 5 minuten en 30 seconden per kilometer te lopen.

De Start
De eerste kilometers ging goed in een tijd van iets meer dan 5 minuten. Na 5 Km werd dit wat lastig vol te houden. Ik had zelf geen drinken meegenomen maar gebruikte de verzorgingsposten onderweg om te drinken. Tussen de 8 en 10 Km had ik het wat moeilijk. Elke kilometer stond goed aangegeven zodat ik op mijn horloge kon zien dat ik redelijk op schema liep. Bij de 10 Km aangekomen wist ik dat ik het makkelijk zou gaan uitlopen. Moest alleen wel blijven doorlopen om binnen mijn gestelde tijd binnen te komen. Ik had nog genoeg over voor een eindsprint en kwam in een tijd van 1:18:44 over de finish. Ruim binnen mijn gestelde doel. Het lopen, op een klein dipje na, ging best wel goed. Ik kwam niet kapot over de finish. Enige waar ik wel last van had waren mijn schouders. Ik moet nog iets zien te verzinnen waardoor ik soepeler met mijn armen/schouders kan lopen. En dan kan ik volgend jaar makkelijk de 21 Km doen. :-)

Na ongeveer 11 Km

Eindspurt

Gefinisht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten